1. I can "battle the 2 past tenses" and articulate when to use Imperfecto vs. Pretérito while using the "formulas" for each tense. * Practice on Quía. quia.com and in blog through out unit.
2. I can comprehend and interpret stories, songs and fairytales in Spanish because of my proficiency and vocabulary growth. I can identify from a passage I have read :imperfecto vs. pretérito and what it means. (Rudolf, La Llorona, Nacho el Nini, Don Quixote, El árbol generoso)
*Study your vocabulary!
3. I can say/write what WAS HAPPENING in describing a story. (See Blog!) with photos from traditional Mexican family celebrations.
4. I can "re-tell" my chosen story/fairy tell starting with
"Once upon a time", and ending with "Happily (or not ) ever after."VERY SIMPLY! (La Llorona, Nacho el Nini, Blanca Nieves, Don Quixote).
5. I can react to a story. (How sad! How exciting!, etc.)
6. I can say what I am grateful for.
7. I can say what the "chancla" is.
8. I can answer and ask questions from all of the concepts of Semester 1. Examples may include, but not be limited to, the below:
1. ¿Qué hiciste este fin de semana pasado? ¿qué tenías que hacer y qué tenías ganas de hacer?
2.¿Con qué o quién estabas obsesionado cuando eras niño? /A quién adorabas?
3.¿Qué te gustaba hacer de nińo y todavía o ya no te gusta la misma cosa?
4. ¿Qué juguetes tenías de niño? ¿Tenías mascota de niño? ¿Cómo se llamaba? Dime más de tu familia.
5.¿Te parece que tu hablas o escribes mejor español ahora?
6..Qué quieres aprender o practicar el próximo semestre?
7. Escribe tu frase de la semana favorita de este semestre en inglés y el español o una frase que aprendiste que te gustó.
8.¿Qué vas a hacer durante las vacaciones del invierno?
2.¿Con qué o quién estabas obsesionado cuando eras niño? /A quién adorabas?
3.¿Qué te gustaba hacer de nińo y todavía o ya no te gusta la misma cosa?
4. ¿Qué juguetes tenías de niño? ¿Tenías mascota de niño? ¿Cómo se llamaba? Dime más de tu familia.
5.¿Te parece que tu hablas o escribes mejor español ahora?
6..Qué quieres aprender o practicar el próximo semestre?
7. Escribe tu frase de la semana favorita de este semestre en inglés y el español o una frase que aprendiste que te gustó.
8.¿Qué vas a hacer durante las vacaciones del invierno?
* Visita los cuentos del Blog que leímos en clase y Visita otros cuentos.
* Be sure to review the Blog from the beginning of the year until now, as a visual reminder of what you have learned this year.
No comments:
Post a Comment